صفحه نخست | آرشيو وبلاگ | آر.اس.اس

  راه درمان بزرگی شکم کدامست ؟

چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم‌ترین و در عین‌حال هشدار دهنده‌ترین نوع چربی‌هاست.

افزایش دور کمر آقایان بیش از 102 سانتیمتر و در خانم‌ها بیشتر از 89 منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک) و به هرحال از لحاظ زیبایی هم یکی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.

برای رهایی از چاقی شکم لطفاً به نکات زیر توجه فرمایید:

1- چربی شکم، چربی ذخیره‌ای بدن است، بنابراین مقاوم‌ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش می‌باشد. برای درک بهتر این موضوع به این مثال دقت فرمایید:

اگر شخصی مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگی او دیده باشید، می‌بینید که تمام چربی‌های بدن او از بین رفته‌است، ولی چربی شکم او همچنان وجود دارد.

پس باید خیلی پشتکار داشته‌باشید و با تلاش زیاد منتظر نتیجه بمانید.

2- تنها راه درمان چربی شکم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. فقط و فقط با این دو روش است که چربی از بین می‌رود، پس روش‌های دیگر فقط به این دو کمک می‌کند.

3- ماساژ موضعی چربی‌های شکم، اگر همراه با رژیم و تحرک اصولی باشد، منجر به کاهش بیشتر چربی در این منطقه می‌شود.

http://www.daressalam.persianblog.ir

4- به غیر از چربی شکمی، یکی از بزرگترین مشکلات این منطقه که منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست‌رفتن قوام عضلات شکم است که منجر به جلوآمدگی شدید شکم، حتی با کوچکترین نفخ گوارشی می‌شود. علت شل شدن عضلات این است که فعالیت‌های روزمره هیچ‌کدام عضلات شکم را درگیر نمی‌کنند، به‌خصوص در خانم‌ها معمولاً عضلات‌ شل‌تر هستند و در جریان حاملگی و زایمان این عضلات دچار کشیدگی و حتی بریدگی شدیداً کاهش ‌می‌یابد.

پس اگر به دنبال خوش‌فرم شدن شکم هستید، حتماً با ورزش‌هایی که بر روی عضلات شکم تمرکز دارند، عضلات شکم را تقویت کنید، ولی باید بدانید ورزش مخصوص شکم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش‌ هوازی (مثلاً پیاده‌روی) ممکن است روی چربی شکم اثری نداشته‌باشد.

اگر همراه با رژیم غذایی و ورزش‌هوازی عضلات شکم را تقویت نکنید، ممکن است اصلاً از ظاهر شکم رضایت نداشته‌باشید، چون به‌هرحال عضله‌ شل و بدون قوام، به سمت جلو می‌آید یا پایین می‌افتد و ظاهر شکم را زشت می‌نماید.

در نهایت باز هم تأکید می‌شود که حوصله داشته‌باشید، منتظر نتیجه سریع نباشید، پشتکار داشته‌باشیدو عجله نکنید.

منبع: بخش ورزش سایت مرکز اطلاعات فنی ایران

برچسب هاي اين مطلب :ورزش و سلامت
و برچسب هاي اين مطلب :تغذیه و سلامت
و برچسب هاي اين مطلب :فرهنگ سلامت
نويسنده : مرد سلامت | ساعت ٧:۱٦ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٥ آبان ۱۳۸۸
پيام هاي ديگران () | لينک ثابت - به اين پست امتياز دهيد