صفحه نخست | آرشيو وبلاگ | آر.اس.اس

  لاغر شدن در محل کار

 اگر شما از آن افرادی هستید که تمام روز را پشت میز کار می‌کنید و فرصت ورزش کردن ندارید نگران نباشید. حتی در محل کار نیز می‌توانید به تناسب اندام دست پیدا کنید. اگر همه سعی خود را به کار می‌گیرید و قبل یا بعد از کار، مدت زمانی را به ورزش اختصاص می‌دهید، برای ورزش مشکلی ندارید اما گاهی پیدا کردن فرصتی برای ورزش کردن به خصوص برای افرادی که مشغله زیادی دارند بسیار مشکل است.

 

 

اگر شما هم چنین مشکلی دارید می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید :

 

حتما این روش را بارها شنیده‌اید. ماشین خود را در محل دورتری پارک کنید و مسیر بیشتری را پیاده بروید. همچنین می‌دانید که بهتر است به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید اما روش‌های دیگری هم هستند که باعث می‌شود در محل کار کالری بیشتری بسوزانید. به این طریق می‌توانید ورزش در محل کار را جزیی از برنامه روزانه خود قرار دهید.

 

رفت و آمد خود به محل کار را دست کم نگیرید. اگر مسیرتان کوتاه است پیاده به سر کار بروید یا از دوچرخه استفاده کنید. اگر مسیر شما دور است طوری زمان خود را تنظیم کنید که وقتی از مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده می‌کنید بتوانید زودتر پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده طی کنید.

 

دنبال فرصتی برای ایستادن بگردید. وقتی شما در حالت ایستاده قرار دارید بیش از حالت نشسته کالری می‌سوزانید. به جای نشستن پشت میز تا آنجا که می‌توانید از میزهای بلند یا از طاقچه‌ها و گوشه هایی که امکان کار کردن در حالت ایستاده را به شما می‌دهند استفاده کنید.

http://www.daressalam.persianblog.ir

 

ناهار را در حالت ایستاده بخورید. به جای تلفن زدن به اتاق‌های دیگر با پای خودتان پیغام‌ها را برسانید.

 

مراقب زمان استراحت خود باشید. به جای اینکه برای استراحت با شتاب به سمت خوراکی‌ها بروید کمی‌قدم بزنید یا حرکات کششی ملایم انجام دهید. کشش ملایم و صحیح گردن، عضلات پشت، دست‌ها، پاها و شانه‌ها بسیار مفید هستند.

 

اجتماعی باشید و همکارانتان را نیز به قدم زدن در هر زمانی که بتوانید دعوت کنید. در این صورت انگیزه شما نیز بیشتر می‌شود و از فعالیت خود بیشتر لذت می‌برید.

 

 

 

ابه نقل از ایران ورزشی ، گر کار شما طوری است که به خودی خود پیاده روی دارد تند‌تر راه بروید، گام‌های بلند بردارید و همزمان نفس‌های عمیق بکشید.

 

اگر مسافرت‌های کاری و ماموریت‌های خارج از شهر دارید وسایل و چمدان‌ها را خودتان حمل کنید. در محل‌هایی اقامت کنید که وسایل ورزشی در دسترس شما باشد یا برخی وسایل سبک ورزشی مانند طناب، باندهای کشی یا دمبل‌های کوچک را با خود ببرید.

 

در نهایت هرچه در محل کار بیشتر فعالیت کنید، بیشتر و تندتر راه بروید، تنقلات و میان وعده‌های کمتری بخورید و سریعتر کار کنید کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

منبع: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

برچسب هاي اين مطلب :ورزش و سلامت
و برچسب هاي اين مطلب :فرهنگ سلامت
نويسنده : مرد سلامت | ساعت ۸:۱۱ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٥ آبان ۱۳۸۸
پيام هاي ديگران () | لينک ثابت - به اين پست امتياز دهيد